Wednesday 5 January 2011

...

ASSALAMUALAIKUM WBT

Ya ALLAH, Sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Mengetahui keadaan jiwa ini pada waktu dan ketika ini. Aku cuma bisa berdoa agar jasad ini diberi kekuatan untuk terus hidup buat seketika lagi supaya aku bisa betul-betul berubah ya ALLAH

Aku bukanlah seorang hamba yang baik apatah lagi untuk menggelarkan diri sebagai seorang da'ie yang hebat

Aku bukanlah seorang anak yang baik mahupun seorang kakak yang mampu membahagiakan adiknya

Aku bukanlah seorang sahabat yang baik yang mampu menemani temanku di kala suka dan duka

hakikatnya, aku cuma insan hina yang imannya sentiasa naik dan turun ya ALLAH

aku cuma seorang pengembara yang kekadang lupa akan destinasi asalku ya ALLAH ampunilah diri ini

Jika sakit ini adalah untuk menghapuskan dosa-dosa lampauku, ujilah aku ya ALLAH

sungguh sakit ini tak setimpal sedikitpun dengan dosa-dosa yang menggunung itu

sakitmu hanya sedikit tapi hinalah kiranya diriku jika masih ingin mengeluh

Berterima kasihlah kepada Allah Taala kerana masih ditarbiah hati ini.Hamba itu lemah dan sentiasa bersalah. Pohonlah kemaafan dan bersedia memaafkan.

Madu itu diumpamakan seperti ilmu dan bekas itu adalah hati manusia. Jika kotor hati itu, maka ilmu tidak akan dapat masuk dan menerangi ruang hati yang kosong

Wallahua’lam