Monday 8 February 2010

berfikir..

salam wbt..
adakah aku terlalu selesa
berada di comfort zone ini??
setelah
berpuluh2 tahun
aku berada di zone itu...
kini..
usiaku 21thun kini
meskipun tak lah genap2 21thun
namun..
kini..
setelah aku didesak2 utk berfikir
aku makin takut
aku takut..
aku gerun menyaksikan penyaksian itu..
namun..
adakah wajar untuk diri ini
memilih utk menjadi
hamba ALLAH yg xbsyukur?
sedangkan
kebenaran terbentang luas di depan mataku ini?
adakah aku ingin memilih
untuk masih membutakan mataku??
hati ini berasa keluh kesah
selagi aku menafikan kebenaran itu..
aku tidak ingin menjadi hamba-Mu yg xbsyukur
hati ini seringkali
terdetik
menyuruh ku memilih
aku TAHU dan aku MAHU!!
inshaALLAH ALLAH will guide every1 of us towards da right pathway
i luv u ALLAH
and
hopefully i'll always have diz strength
as long as i have u wif me
i believe that ALLAH neva leaves me alone
so do my good frenz...
there is no ISLAM without jamaah
we need to unite...
n dat's called jamaah in islam
even though u r at moscow, africa, or
whereeva u are
we r still brothers n sisters in islam

btw...
jazakillah khair

subhanallah
rupenya inilahnikmat yg Engkau kurniakan kepada ku
nikmat islam
nikmat iman..
selain itu, byk lagi nikmat2 yg nyata
or da hidden one
n salah satunya...
nikmat yg Engkau bagi mata ini utk melihat
kenikmatan mencari ISLAM
kenikmatan menggenggam hidayah-Mu
nikmat sungguh...

n
nikmat Engkau menyerahkan aku
di kelompok manusia
yg sentiasa mendahulukan pemikiran
kreatif dan kritis
bukan sekadar ceduk je apa2 yg diajar
sirah Rasul2...
perjuangan tiap2 Pesuruh-Mu
Engkau beri aku pengetahuan yang
membuatkan minda ku terpaksa berfikir
lantas
hati ini memberontak
setan2 memainkan peranan
"ignorance is a bliss??"
no!!
nonsense
no such words like dat
learning something new...
esp about islam
our way of life...
isn't it a bliss???
yeashhh
n people who get da opportunity
neva think dat u r alone
bcoz
there is alot of people did feel da same feeling like urs b4 diz
yet
they managed to cope wif it
n now they have totally changed to b a better person
dat's da way of we need to c all those probs
neva try to choose to be
da ignorance people
bcoz u wont b able to imagine
how suffering u will
when u are away from da rite way
jalan ALLAH tu
n suddenly u lost again
after u have met da rite path
for a few times before diz..
macam buta sgt ke kita..
jupe jalan yg betul for thousands times
n then buat dose lagi
ALLAH ampunkan again
n again again again...
then we commit sins again n again bla2
n then bile ALLAH accept our apolpogies,
taubat kite tu..
suddenly when we have to think
n we have to face da reality
which enforce us to think
n maybe commit/contribute to jalan ALLAH
then
we start to deny it
start to put a lot of excuses
utk selamatkan diri
from being one of da rantaian utk
melaksanakan matlamat
ustaziyatul alam tu
nikmat Tuhan-mu yang mana lagi yg ingin engkau dustakan?
nauzubillah...


widened up ur mind
think out of da box..
if u think u r suffering
think there's some1 else might b suffer even worst than u
ALLAH only will gives us test that we are capable of solving it
ALLAH MAHA ADIL
dat's it...
so...
think out of da box
jadilah sebahagian daripada rantaian itu
even kamu meninggal b4 matlamat itu tercapai
namun
at least kamu telah melaksanakan tanggungjwaba kamu
bukannya terus memilih utk menjadi some1
yg sukakan ignorance more than
knowledge bout islam
tajdid
n...
neva think u are alone
if,..
u are alone...
rememba ALLAH owez wif u
n try to get along wif good muslim/muslimah
so dat u can contribute something to islam
bcoz every da'wah works need to be done in a group
ALLAH luvs to c every1 of us
live in unity..
hold every1 towards da rite way
ALLAH
USTAZIYATUL ALAM
AL-JANNAH


wallahua'lam
salam wbt